Üniversite Hastanelerini Sağlık Bakanlığı Çatısı Altında Toplayın!

Birlik Sağlık Sen Genel Başkan Yardımcısı Hüseyin Kucur’dan Üzücü Duruma Dair Açıklama: “Üniversite Hastanelerinin Düzgün Yönetilmesi İçin Sağlık Bakanlığı Çatısı Altında Toplanmalıdır”

Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi gibi saygın sağlık kurumlarında yaşanan yönetimsel ve altyapısal sorunlar, sağlık çalışanlarını ve hastaları mağdur etmeye devam ediyor. Birlik Sağlık Sen Genel Başkan Yardımcısı Hüseyin Kucur, Türkiye’nin önde gelen üniversite hastanelerinin, özellikle Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nin büyük bir kaos içinde olduğunu dile getirdi. Yıllarca tıp eğitimi ve sağlık hizmeti sunumunda önemli başarılar elde etmiş olan Ege Üniversitesi, artık bu başarısını altyapı ve yönetimsel eksiklikler nedeniyle sürdürememektedir.

Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi, Türkiye’nin en zorlu TUS sınavında 3. sırada yer almakta, dünya çapında ise sayılı tıp fakülteleri arasında gösterilmektedir. Ancak Hüseyin Kucur’un ifadelerine göre, bu prestiji taşıyan hastane şimdi adeta bir rezalet içinde.

Kucur, geçtiğimiz günlerde basına yansıyan sorunları şu şekilde sıraladı:

  • Yemekler, hastane çalışanları için sağlıksız ve yetersiz durumda.
  • Asansörlerin büyük çoğunluğu kırmızı etiketli ve çalışmaz halde.
  • Klimalar çalışmıyor , yer yer içerde sıcaklar 36 dereceleri geçiyor.
  • MR cihazı çıkartılırken hastane duvarlarının yıkılmasına neden oldu ve ilgili bölüm hala kullanılamaz durumda.
  • Bazı hastane bölümleri, enfeksiyon riski nedeniyle kapatılmış durumda.

Tüm bu sorunlar, hastaların tedavi süreçlerini aksatmakla kalmıyor, aynı zamanda sağlık çalışanlarının iş verimliliğini ve moralini de düşürüyor.

“Yöneticiler Liyakatli ve Vatansever Olmalı”

Birlik Sağlık Sen olarak bu durumu yakından izlediklerini ve daha önce pek çok kez uyarılarda bulunduklarını belirten Kucur, “Bu kurumlar, sadece birer eğitim merkezi değil, aynı zamanda halkın sağlık hizmetini aldığı önemli merkezlerdir. Ege Üniversitesi gibi saygın bir hastaneye milletini sevenişine sadık ve liyakatli yöneticilerin atanması gerekir. Ne yazık ki şu anki durum bu beklentileri karşılamıyor,” dedi.

Kucur, çözüm önerisini ise şu şekilde ifade etti:

“Eğer üniversite hastanelerimiz düzgün bir şekilde yönetilemiyorsa, bunların Sağlık Bakanlığı çatısı altında toplanması gerektiğini düşünüyoruz. Bakanlık, daha etkili bir denetim ve koordinasyon sağlayabilir. Bu şekilde hem çalışanların hakları savunulabilir, hem de hastaların daha kaliteli sağlık hizmetine ulaşması sağlanabilir.”

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi’nde Durum Farklı Değil

Ege Üniversitesi ile sınırlı kalmayan bu sorunlar, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi gibi diğer üniversite hastanelerinde de benzer şekilde yaşanmakta. Üniversite hastanesinin üçüncü basamak tescili, yeterli kriterleri taşımadığı gerekçesiyle iptal edilmiştir. Bu tür durumlar, ülke genelinde birçok üniversite hastanesinin düzgün yönetilemediğini gözler önüne sermektedir.

“Sağlık Çalışanlarının Yanında Olmaya Devam Edeceğiz”

Birlik Sağlık Sen Genel Başkan Yardımcısı Hüseyin Kucur, her zaman sağlık çalışanlarının haklarını savunmaya devam edeceklerini ve bu tür sorunlara çözüm bulunması adına her türlü adımı atacaklarını belirtti.